דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עיצוב ביופילי בבית החדש: תורת העיצוב החדשה ואיך תיישמו אותה

עיצוב ביופילי בבית החדש: תורת העיצוב החדשה ואיך תיישמו אותה

בכל כמה זמן מגיע טרנד עיצוב חדש שסוחף אחריו את הצרכנים. חלקם נעלמים אחרים זמן מה ומשאירים אותנו עם פריטים שרכשנו ברגעי הלהט, וחלקם נטמעים עמוק בתרבות העיצוב וממשיכים להיות רלוונטיים גם שנים רבות קדימה. ואם יש משהו שאף פעם לא יוצא מהאופנה – זה החיבור העמוק של האדם והטבע, ופה נכנס לתמונה העיצוב הביופילי. 

מהו עיצוב ביופילי?

למעשה מדובר בתורה שלמה, שמתבססת על הנחות פסיכולוגיות שקובעות כי לאדם יש נטייה מולדת לחפש קשרים עם הטבע. אם אתם גרים בדירות בקריות – כנראה שתוכלו להסכים עם ההנחה הזו. אז איך זה מתחבר לעיצוב? מטרת העיצוב הביופילי היא למקסם את ההשתלבות של הטבע בתוך עיצוב של חללים פנימיים, חללי מגורים או חללי עבודה. ולא, אנחנו לא מתכוונים רק לשילוב של עציצים וצמחים. מהות העיצוב הביופילי היא לתרגם אלמנטים טבעיים לאלמנטים עיצוביים, משימוש בחומרים ועד מיקום האלמנטים כך שיאפשר זרימת אוויר במרחב. 

מהם היתרונות?

מחקרים הראו שהימצאות של חלון המשקיף לצמחיה או הימצאות של צמחייה בתוך חדר בו מאושפזים חולים, מסייעים בזירוז הליך הריפוי שלהם. די בנתון הזה כדי להבין את החשיבות של שילוב הטבע בבית, אבל ישנם עוד יתרונות רבים: תרומה כללית לרווחה האישית, ליצירתיות, לפרודוקטיביות ולאיכות החיים כולה. ברמה האסתטית, שימוש בחומרים טבעיים תורם לייחודיות של הבית, שכן, בניגוד לפלסטיק לדוגמה, אף חתיכת עץ לא נראית בדיוק אותו הדבר כמו אחרות ואף חתיכת שיש לא משוישת בדיוק באותה הצורה. חלק מהיופי בטבע הוא הייחודיות והגיוון שהוא יכול להכניס לבית.

איך תוכלו לאמץ את הגישה בתוך הבית שלכם?

אם אתם גרים בדירות בקריות אז נקודת הפתיחה שלכם מעולה, כי חלון המשקיף לנוף של הטבע כבר יש לכם. ובכל זאת – איך תוכלו להכניס את הטבע ממש לתוך סביבת המגורים האורבנית שלכם? אז הנה כמה דרכים:

  1. המובן מאליו זה כמובן צמחים, ולא רק במרפסת. נסו לשלב צמחיה מגוונת בכמה שיותר חללים בבית ובכמה שיותר דרכים. זה יכול להיות צמח קטן שמונח על המדף, עציץ גדול יותר על הרצפה או צמח תלוי מהתקרה עם עלים נופלים. למרחיקי לכת אפשר גם ליצור קיר צמחים או אפילו להפריד בין חללים באמצעות אחד כזה.
  2. נסו למקסם את השימוש בחומרים טבעיים, ובעת השימוש בהם נסו לשמר ולאמץ כמה שאפשר את המראה הטבעי שלהם. רצפת פרקט, שיש למטבח עם הדוגמה המקורית של האבן החשופה, ריהוט מעץ חשוף, שטיחים ואלמנטים עיצוביים מקש או מחבלים. אם אתם מעצבים דירה שטרם נבנתה, נסו לחשוב איך אתם משלבים את האלמנטים הללו כבר בשלבי התכנון הראשוני של הדירה, ובהמשך גם בשלב בחירת הריהוט והלבשת הבית כולו. 
  3. בחרו בתאורה טבעית וחמה שמדמה כמה שיותר אור יום. בעבר היה נהוג לומר בזלזול "תאורת פלורסנט" כשמתייחסים לתאורת משרדים, והיום כבר מבינים גם במשרדים את ההשפעה החיובית שיש לתאורה רכה יותר ונעימה על העובדים – ובטח ובטח שבבית. שלבו בין אורות גדולים ומרכזיים לרגעים שבהם תרצו להאיר את כל החלל לצד מנורות צד ונוי עם אורות קטנים יותר שיאפשרו לכם לשחק עם עוצמות התאורה בחלל. 
  4. שימוש בצבעי אדמה, ירוקים למיניהם, חמרה, בז' וצבעים טבעיים אחרים יחזקו את תחושת הטבעיות בבית וישתלבו נהדר עם שאר האלמנטים בסגנון לעיצוב אחיד וקוהרנטי שיגרום לכם להרגיש מושלם. 

לסיכום, כיום מתחזקת ההבנה ששילוב של אלמנטים מהטבע בחללים פנימיים לא שייך רק לסגנון עיצוב הבוהו, ושיש לו יתרונות רבים לרווחת החיים שלנו. בגבעת אלונים תוכלו למצוא את השילוב המושלם של דירות בקריות בסגנון אורבני עם נוף טבעי ובמרחק של כמה דקות מכל מה שיש לטבע להציע. 

עוד מהמגזין