דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הכל נשאר בקהילה - דברים שאפשר לעשות כקהילה

הכל נשאר בקהילה – דברים שאפשר לעשות כקהילה

אחד היתרונות המשמעותיים בלגור בשכונה קהילתית הוא למעשה הקהילה עצמה. שכנות טובה יכולה להעניק לכם הרבה מעבר לכוס סוכר כשחסר אלא חברה, פיתוח משותף, וגם המון עזרה בדברים שאפילו לא חשבתם שאפשריים. בחברת שרביב אשר מציעה פרויקטים חדשים בקריות מבינים את החשיבות של הקהילתיות ומעודדים את הדיירים שמצטרפים לא להיות רק שכנים אלא להרחיב את הקשר הזה כמה שאפשר ולבנות משפחה בתוך השכונה. אז כדי שתוכלו ליהנות ולהפיק כמה שיותר מהקהילה שלכם, איגדנו לכם פה כמה רעיונות לפעילויות קהילתיות:

חקלאות אורבנית – מהגינה לצלחת עם גינת ירקות משובחת

יש משהו יותר כיף מאשר לנטוע משהו באדמה ולראות אותו לאט לאט צומח? חקלאות אורבנית מביאה את המשמעות האמיתית של "לקצור את הפירות" לידי ביטוי. והדבר היחיד שיותר כיפי מאשר ליהנות מירקות שגידלתם בעצמכם הוא להפוך את זה לפרויקט קהילתי שתוכלו ליהנות ממנו יחד. בין הדברים שאפשר לגדל בגינה ביתית נמצאים פלפלים, עגבניות, מלפפונים ומגוון עשבי תיבול.

שכנים שומרים על כושר ביחד

אחד הדברים שמסייעים ביותר לשמירה על עקביות בספורט הוא קבוצה שתומכת בך, עוברת איתך תהליך ומשכנעת אתכם לצאת מהבית גם כשממש ממש אין חשק. מצאו לכם כמה חברים מהשכונה שנהנים לעסוק באותו תחום ספורט כמוכם, בין אם זה ריצה, יוגה, כדורגל – או אפילו טניס שולחן. תקבעו לכם ימים קבועים לאימונים וכך תיצרו לכם קבוצת ספורט קהילתית שתעזור לכם לשמור על כושר.

לא משאירים אף אחד מאחור – פליידייט לכלבים שלכם

כשאתם עוברים לגור בבניין חדש אתם כנראה תלכו להגיד שלום לשכנים החדשים שלכם, אולי להכיר בין הילדים שלכם לשלהם, אבל יצא לכם אי פעם לעשות מפגש היכרות בין הכלבים שלכם? אם עדיין לא – אז ממש כדאי לכם! תוכלו למצוא ידידים פרוותיים גם לחברים הכי טובים שלכם, להוריד אותם יחד לגינה למשחקים או טיולים משותפים, ואפילו לסייע בשמירה עליהם כשאחת מהמשפחות נוסעת.

אל תחפשו רחוק – ברטרים קהילתיים מתחת לאף

אחד מהדברים המיוחדים ביותר בקהילות זה הגיוון שלהן. ישנו מנעד רחב של אנשים בגילאים שונים, מצבים שונים בחיים ובעלי כישורים שונים. ופה בדיוק נכנסים לחיינו אחד המנהגים המקסימים – ברטר. ברטר הוא למעשה קבל שירות או מוצר כלשהו תמורת שירות או מוצר אחר ולא תמורת תשלום. כך, אפשר להיעזר בכישוריהם של החברים בקהילה ולסייע להם בדברים אחרים בתמורה. אם זו לא ההגדרה של WIN WIN, אנחנו באמת לא יודעים מה כן. ואם נחזור רגע לאחד הסעיפים הקודמים – תארו לכם שאחד מהברטרים האלו יהיה מאמן כושר שיאמן קבוצה קהילתית?

It takes a village – תורנות בייביסיטר

קהילה מאושרת מתחילה בהורים מאושרים. והורים מאושרים – מקבלים זמן איכות לעצמם בלי הילדים. זה לא אנחנו קבענו, זה פשט ככה. וכשיש שכנים שהם כמו משפחה, זה הרבה יותר פשוט. מצאו שכנים עם ילדים בגילאים דומים לשלכם וקבעו תורנות שבה כל זוג הורים לוקח את כלל הילדים בקבוצה לפעילות אחת בסוף שבוע. זה יכול להיות ערב סרט בבית או ללכת יחד לרכיבת אופניים בשכונה. הילדים יקבלו בילוי כיפי בקבוצה ואתם תזכו לכמה שעות של שקט לעצמכם, ואנחנו יודעים שעכשיו, בחופש הגדול, השעות הללו נחוצות במיוחד.

לסיכום, קהילה יכולה להיווצר בכל מקום ובכל זמן. הכח של הקהילה תלוי באנשים שמרכיבים אותה. אבל כשגרים בפרויקטים חדשים בקריות כגון גבעת אלונים, תוכלו לדעת שאתם מוקפים באנשים שיהפכו להיות המשפחה החדשה שלכם.

כתבות נוספות על הקהילה בשכונה:

15 פעילויות שתוכלו להרוויח בשכונה שהיא קהילה

כוחה של קהילה: בגבעת אלונים איכות חיים גבוהה בזכות הדיירים

עוד מהמגזין