דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים שכונת מגורים?

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים שכונת מגורים?

כולנו יכולים להסכים – מעבר דירה יכול להיות דבר לא פשוט. מלבד ההוצאה הכלכלית שכרוכה בדבר, מעבר דירה יכול גם להגיע לצד מעבר למוסדות חינוך שונים עבור ילדים, התרגלות לשכונה חדשה, אוכלוסייה חדשה, וכו'. לכן, כשבוחרים שכונת מגורים, כדי לעשות זאת תוך בחינת כלל הפרמטרים שיאפשרו לכם להישאר בה וליהנות ממנה לאורך שנים רבות. אז הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם בעת בחירת שכונת מגורים:

אל תתאימו את עצמכם לשכונה – תבחרו שכונה שמתאימה אליכם

הדבר החשוב ביותר בבחירת שכונה לגור בה הוא שהיא תשרת את הצרכים שלכם. וכדי שזה יקרה, עליכם להבין בדיוק מה הם. יש כמובן את הדברים המובנים מאליהם כמו כמה נפשות יש במשפחה, האם ישנם ילדים שישתמשו בשירותי מערכת החינוך השכונתית, היכן נמצאים מקומות העבודה שלכם וכד'. אך יש פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון, וארגנו לכם פה רשימה של כמה מהם:

  • תחבורה: האם אתם אנשים שיוצאים עם הרכב הרבה או דווקא משתמשים בתחבורה ציבורית? נוסעים כל יום למשרד או עובדים מהבית? האם חשוב לכם שדברים יהיו במרחק הליכה ברגל או שאתם בכל מקרה מסתובבים הרבה עם רכב? בדקו את מצב התחבורה הציבורית בשכונה, את מצב הפקקים בכניסה וביציאה ממנה וכן את המרחק ממנה למקומות חיוניים שאתם מבקרים באופן קבוע.
  • מוסדות ושירותים ציבוריים: ישנם שירותים נוספים שמשמשים אותנו לעתים קרובות מלבד מערכת החינוך וכדאי לדעת מה הן האפשרויות בסביבת השכונה. שירותים כאלה יכולים להיות בתי חולים ומרפאות, בתי כנסת, מתנ"סים, וכד'.
  • אופי מגורים: אתם אוהבים בניינים רבי קומות א שמעדיפים דווקא צמודי קרקע? מתחברים לסגנון אורבני או חייבים מרחבים ירוקים? ישנן שכונות שמציעות רק סגנון אחד של מגורים, וישנן שכונות, ובהן פרויקטים חדשים בקריות, שתוכלו למצוא בהן את שתי האופציות לבחירתכם.
  • מוקדי בילוי ופנאי: בדקו מה הם מוקדי הבילוי הקרובים אליכם שמתאימים למשפחה שלכם, אם זה אזורי טיול בטבע, אטרקציות לילדים, ברים או מסעדות.
  • טיפוסים של טבע או עיר? בכל עיר תוכלו למצוא שכונות מאוד אורבניות וגם כאלה יותר שקטות שנותנות תחושה של טבע. אם אתם לא מצליחים להחליט – ישנם מגוון פרויקטים חדשים בקריות שיוכו להעניק לכם את החוויה המאוזנת בין טבע לעיר.
  • תכנונים לעתיד: חשוב לבדוק איך צפויה להיראות השכונה בעוד 10 שנים? האם גם אז היא תתאים לאופי החיים שאתם רוצים?
  • אופי האוכלוסייה: ולא, אנחנו לא מתכוונים שתעברו בין דירות השכנים ותבדקו אם הם מוצאים חן בעיניכם. הכוונה היא שכדאי לבדוק את אופי השכונה הכללי – גילאים, האם השכונה ידידותית למשפחות, צביון דתי וכד'.

אין שכונה מושלמת – זה הזמן לתעדף

חשוב להבין שלכל שכונה יש את האופי והסגנון שלה, ולעתים פרמטרים מסוימים יבואו אחד על חשבון השני. עליכם להכין סדר עדיפויות שבו תקבעו על מה אתם מוכנים להתפשר, ועל מה בשום פנים ואופן לא תוותרו. אין פה נכון או לא נכון, רע או טוב, זה עניין של העדפה ומענה לצרכים, ולכל משפחה יתאים סגנון אחר.

גבעת אלונים מציעה את האיזון המושלם בין טבע לאורבניות, בין קהילתיות ושכנות טובה לפרטיות ומשפחתיות, בין קרבה למוקדי בילוי וקניות ובין קרבה לטבע היפה של הצפון. לכן כל כך הרבה משפחות כבר הגשימו את החלום ובחרו להשתקע בגבעה וליצור את השכונה האיכותית בקריות, שמציעה מגוון רחב של סגנונות דיור שכל אחד יוכל למצוא את מבוקשו ביניהם.

עוד מהמגזין