דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עולים על הסוס: מסלולי רכיבה שאסור להחמיץ באזור הקריות

עולים על הסוס: מסלולי רכיבה שאסור להחמיץ באזור הקריות

רכיבה על סוסים הפכה בשנים האחרונות לבילוי אהוב שמאפשר להתנתק מהשגרה, להירגע ולהתחבר לטבע ולבעלי חיים. יש כאלה שמסתפקים בהתנסות חד פעמית, בעוד שאחרים דבקים בתחביב ורוכבים על סוסים בכל הזדמנות. חוות סוסים רבות מציעות מסלולי רכיבה בדרגות קושי משתנות. משפחות שרכשו דירה בקריות נהנות ממבחר מסלולי רכיבה יפיפיים במרחק נסיעה קצר. בדרך כלל אין צורך בניסיון קודם, ואפשר להסתפק בהדרכה שניתנת בחווה. בדקו מראש מאיזה גיל ניתן לרכוב ותאמו מראש את בואכם.

הנה כמה ממסלולי הרכיבה בקריות ובסביבתן:

רמות מנשה

בקיבוץ רמות מנשה פועלת חוות דובי, שממנה יוצאים טיולי רכיבה על סוסים מאולפים במגוון מסלולים שחוצים נופים ירוקים. הרוכבים עוברים בין נחלים זורמים, פריחות ססגוניות ועדרי בקר. אפשר להזמין טיולי רכיבה שנמשכים החל משעה ועד יום שלם, ואפילו טיולי ליל ירח מלא. זוגות יכולים להזמין טיול רומנטי עם הפסקה לארוחת גבינות ויין. גם משפחות יכולות לשלב ארוחות בשטח. ילדים מגיל 8 יכולים לרכוב לבד, וילדי בגיל 8-4 רוכבים עם מדריך על אותו סוס. הרוכבים מלווים במדריכים ותיקים. פתוח בכל ימות השבוע.

קיבוץ כברי

בחוות "כברית סוסים" שבקיבוץ כברי מציעים מגוון טיולים בנופים המרהיבים של הגליל המערבי. הטיולים מלווים על ידי מדריכים מקצועיים וחולפים בפינות חמד שצופות אל הים, במעבה היער ובין עדרי בקר. ניתן לבחור בטיול רומנטי שנמשך שעה בחורש הטבעי או בטיול בן שעתיים שכולל תצפית לים וכוס תה עם עשבי תיבול מהשטח. גם משפחות או קבוצות יכולות לצאת לטיולים של שעה או שעתיים, לטיול של יום בין ואדיות ומרחבים ירוקים או אפילו לטיול עם לינת שטח צמוד למעיין. לרוכבים מנוסים מוצע מסלול של יומיים שכולל גם רחצה במעיינות מרעננים. החווה פועלת בכל ימות השבוע.

מושב גורן

מ"חוות מונפורטויטו" שבמושב גורן יוצאים טיולי רכיבה מול נופים פנורמיים יפיפיים על סוסים מאולפים ובהדרכת מדריך רכיבה מנוסה. במהלך הרכיבה תחלפו בפסגות הרים ירוקים, ביערות אלונים וביער פראי. אפשר לצאת לרכיבה רומנטית בזוג או לרכיבה משפחתית עם ילדים מגיל 10 ומעלה. בחווה פועל גם בית ספר לרכיבה. פתוח בכל ימות השבוע.

מושב עופר

באזור חוף הכרמל, בין נופי הכרמל הירוקים לחוף הים, במושב עופר, פועלת "חווה באהבה". מהחווה יוצאים טיולי רכיבה חווייתיים במגוון מסלולים שחולפים בנופים מרהיבים ומול הים הכחול. ניתן לבחור מסלולי רכיבה שנמשכים חצי יום עם אפשרות לשלב רכיבה בחוף הים וארוחה. הרכיבה בליווי מדריך מוסמך שמשתף גם במידע גיאוגרפי על האזור. טיול של יום שלם נמשך 8 שעות ועובר בין שדות, הרים, עמקים ונחלים. משפחות עם ילדים קטנים יכולות לצאת לטיול משפחתי כשילדים מגיל 3 עד 6 רוכבים עם מדריך על אותו סוס, ומגיל 6 רוכבים לבד. בטיול כזה אפשר להזמין גם מדורה עם שתייה חמה להורים ומרשמלו צלוי לילדים. הפעילות בכל ימות השבוע.

כליל

גרים בקריות ורוצים זמן איכות זוגי קרוב לבית, בסופשבוע או סתם באמצע השגרה? חוות "בשביל האושר" שממוקמת ביישוב האקולוגי כליל מציעה טיולי רכיבה זוגיים בהתאמה אישית ועם מדריך צמוד. לאורך כל המסלול נפרשים נופים עוצרי נשימה המשקיפים אל מפרץ חיפה והרי הגליל המערבי. אפשר לשלב ארוחות, סיור במבשלת בירה, ביקור במערה וגם עיסוי זוגי.

תושבי גבעת אלונים נהנים משפע מסלולי הרכיבה הללו ומעוד רבים נוספים שממוקמים בקריות ובסביבה. במרחק נסיעה קצרה יכולים התושבים להתנסות ברכיבה חווייתית על סוסים, להתמזג עם נופי בראשית, להתחבר לטבע ולהתנתק מהשגרה.

גבעת אלונים נבנית על גבעה הצופה אל נופים פתוחים ומוקפת חורש טבעי בשיפולי קריית אתא. השכונה קרובה לצירי תנועה מרכזיים, ובמיוחד לכביש 6. היא שופעת ריאות ירוקות ומשתלבים בה אווירה כפרית ויתרונות עירוניים. חברת הבנייה הוותיקה שרביב מציעה למכירה בשכונה מגוון דירות מרווחות בגדלים ובסגנונות שונים ובסטנדרטים גבוהים.

עוד מהמגזין