דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

חדר כושר ביתי מפריטים שיש לכל אחד בבית

חדר כושר ביתי מפריטים שיש לכל אחד בבית

טרנד ה DIY (עשה זאת בעצמך) הוא אחד הדברים הטובים שפוקדים את עולמנו בשנים האחרונות. יצא לנו לכתוב על זה לא מעט בבלוג ולהביא לכאן שפע של רעיונות לדברים שאפשר לעשות לבד, להנות בטירוף, ועל הדרך גם לגבש את המשפחה. טרנד ה DIY מגיע גם לגזרת הכושר וזה בדיוק הזמן לשאוב השראה ולקבל רעיונות מדליקים מצוות המומחים של גבעת אלונים. 

רגע לפני: בדקו את עצמכם

בטרם אתם ניגשים לשפצר את המטמון שמחכה להתגלות בבוידעם, כדאי שתשאלו את עצמכם שתי שאלות חשובות. הראשונה: האם אני או מישהו מבני הבית *באמת* רוצה לעשות כושר? כולנו מדקלמים פה אחד כמה כושר זה חשוב וכמה היינו רוצים שיהיה לנו יותר זמן לזה. רובנו שלא מתאמנים הרי מבינים שאין לנו זמן לזה פשוט כי זה לא נמצא מספיק גבוה בסדר העדיפויות. אם פרלמנט משפחתי כנה יגרום לכם להבין שאתם לא באמת "בראש" לזה, כדאי להשקיע את האנרגיה במקום יותר תועלתני. אבל אם אתם ו/או בני הבית נמצאים כבר בתהליך הבשלה ובאמת סקרנים לנסות – חדר כושר ביתי יכול להיות פתרון מושלם עבורכם. הנגישות של אימון בבית תקל עליכם משמעותית ותאפשר לכם לגשת לזה ללא עכבות או הסחות. זאת הזדמנות מצוינת לבדוק את עצמכם מבלי "לשרוף" זמן וכסף. 

חדר כושר בבית למתקדמים

אם אתם מתאמנים דרך קבע, כדאי לשאול את עצמכם האם אתם מעדיפים לצאת מהבית לצורך האימון או שדווקא הייתם רוצים לחסוך את כל הלוגיסטיקה שכרוכה בכך? גם אם אתם מאלו שרואים ביציאה לחדר כושר או ריצה בפארק הזדמנות לקצת זמן איכות שקט עם עצמכם, פינת כושר ראויה בבית תאפשר לכם לגוון בשגרת האימונים וגם לא לוותר על אימון בימים ממש עמוסים. עוד אספקט חיובי של חדר כושר ביתי הוא ההזדמנות להראות דוגמה אישית חיובית לבן או בת הזוג והילדים. אם מישהו מהם כבר מתאמן, תוכלו להפוך את זה לבילוי משפחתי, ואיזה בילוי משפחתי הוא בריא יותר משריפת קלוריות ושחרור אנדורפינים קבוצתי?

חדר כושר ביתי: צעד ראשון

כדאי להתחיל מבחירת המיקום המושלם. אם יש גינה או מרפסת, כדאי להציב את הפינה שם. אימון באוויר הפתוח הוא תמיד נעים יותר. מה גם שמכשירי כושר הרבה פעמים מתלכלכים ונספגים בזיעה. זה יפריע הרבה פחות לאסתטיקה של הבית כאשר החפצים הללו מסודרים בתוך קופסה או מדפים ייעודיים בגינה או במרפסת. גם בדירה בקריות ללא גינה או מרפסת ניתן בקלות לייצר חלל מתאים. אם יש משרד או חדר אורחים (כל חדר שאינו חדר שינה) תוכלו להציב את הפינה שלכם שם. אם לא, תחמו פינה ייעודית בפינה בסלון שמיקומה לא יפריע למעבר ולשגרת החיים התקינה של שאר בני הבית. על מנת שבני הבית לא יפריעו לכם, בודדו את הרעשים בשעת האימון על ידי שימוש באוזניות.

אביזרי כושר מדברים שכבר יש בבית

יש כל מיני סוגים של אימונים. אימוני כוח, אימוני אירובי, אימונים משולבים וגם אימונים בקצב איטי יותר כמו יוגה ופילטיס. נציין כאן מספר אביזרים בסיסיים וחשובים שיוכלו לשמש אתכם עבור סוגי אימונים מגוונים.

  • משקוליות – מי מאיתנו שהוא עדיין לא Body Builder, משתמש בדרך כלל במשקוליות במשקלים יחסית נמוכים. המשקוליות מוסיפות קושי והתנגדות בתרגילים לחיזוק הידיים, הכתפיים, השכמות והגב. במקום לקנות משקוליות תוכלו למלא בקבוק פלסטיק בחול. מגוון הנפחים השונים (חצי ליטר, ליטר, 1.5 ליטר, 2) יאפשרו לכם לייצר סדרת משקוליות ביתית במשקלים שונים. האחיזה בפלסטיק היא קלה ונוחה באופן מפתיע.
  • חבלים – חבלים או "חבלים משתוללים" (battle rope) היא טכניקה של אימון כוח שעובדת על הנעה של שרירי הזרועות. זהו אימון מאתגר ומעניין למי שמשתעמם מהמשקולות הסטנדרטיות. במקום החבלים הרגילים תוכלו לקחת צינורות השקיה או כל צינור שדומה במשקלו לחבלים הייעודיים. אלו מגיעים בדרך כלל במשקלים של 12 או 24 ק"ג, מה שאומר, אימון אינטנסיבי במיוחד.
  • מתח – הנה עוד רעיון DIY מצוין לאימון עבור הידיים והכתפיים: קחו מקל מטאטא שאינו בשימוש. חפשו בבית רצועה אלסטית ארוכה (למשל חבל קפיצה אלסטי או כל חבל גומי צר וארוך). קשרו את הרצועה היטב משני צדי המקל. כעת, דרכו עם רגליכם על הרצועה ומשכו את מקל המטאטא למעלה. הנה לכם מתקן מתח מושלם מבלי הצורך לקנות, לקדוח או לצאת מהבית.

  • קטל בול – הרעיון הבא יכול לשמש כקטל בול או פשוט כמשקולת כבדה. לוקחים תיק ספורט או תיק צבאי ישן מהבוידעם. מכניסים לתוכו שק עם חול של החתול / פחמים / או אפילו ממלאים בחול בהתאם למשקל הרצוי. הרצועות יאפשרו לכם להשתמש בו כקטל בול. 
  • מזרן – הדבר הבסיסי לאימון זה מזרן. זה שימושי לכפיפות בטן, שכיבות שמיכה ופלאנקים, יוגה וכל דבר שיצריך חציצה בין הרצפה לעמוד השדרה העדין שלכם. בגלל ההגנה שלו על החוליות, אנחנו ממליצים לא לוותר על מזרן ייעודי ואיכותי – אם תשקיעו בדבר אחד, כדאי שזה יהיה זה. רבים מתלוננים על כך שהמזרן מתלכלך ומתבלה ולא יודעים איך לנקות אותו. הנה לכם מתכון שיהפוך כל מזרן לרענן ממש כמו חדש. 

מתכון לחידוש מזרני יוגה וספורט

מה צריך?

בקבוק ספריי קטן ריק

מים מזוקקים

שמן עץ התה

שמן למון גראס (אפשר גם אקליפטוס)

מגבת קטנה

מה עושים?

ממלאים את הספריי במים מזוקקים כמעט עד הסוף (שלא תהיה הצפה כשאתם סוגרים). מטפטפים פנימה לא יותר מ 5 טיפות שמן עץ הזה ו 5 טיפות שמן למון גראס. לשמנים הללו אפקט מטהר ומחטא. אפשר להוריד ל 3-4 טיפות ולהוסיף שמן נוסף אחר שאתם אוהבים כמו לבנדר או תפוז. סוגרים את הבקבוק ומערבבים היטב. אם המזרן ממש מלוכלך, מספיגים במגבת הנקייה מעט מים. מתיזים על המזרן ומנקים היטב באמצעות המגבת הלחה. יש לערבב היטב לפני כל שימוש כי השמן צף למעלה ולא מתערבב עם המים. כך תוכלו לרענן כל מזרן ישן ולהפוך אותו לנקי ומזמין לאימונים.

ברוכים הבאים ל "גבעת אלונים". פרויקט המגורים שמוביל את הטון של המאה ה 21. יצרנו סביבת מגורים עוטפת ואיכותית שמשלבת את הטוב מכל העולמות: טבע, קהילה, אורבניות וטכנולוגיה. אנחנו מזמינים אתכם להגיע ולהתרשם מתנאי מגורים שאנחנו גאים להעניק למאות המשפחות שכבר נהנות מהפרויקט. אנחנו זמינים עבורכם למענה על שאלות, מתן מידע וכל דבר שתצטרכו.

עוד מהמגזין